Aby zmienić parametry związane z wymuszeniem okresowej zmiany hasła w Płatniku niezbędnym będzie wejście do edytora rejestru Windows. W przypadku systemu Windowsa 10, wystarczy w polu „szukaj” (lub po kliknięciu ikony Windowsa) zlokalizowanej na pasku zadań w lewym dolnym rogu zacząć wpisywać zwrot: regedit, a następnie wybrać opcję: „uruchom jako administrator”.
W kolejnym kroku, trzeba znaleźć w rejestrze odpowiedni klucz o nazwie: „limit hasła”. Jego lokalizacja będzie różna, w zależności od wersji Płatnika, a także wersji systemu Windows. Najczęściej, interesujący nas klucz rejestru to:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Asseco Poland SA\Płatnik\X.XX.XX\Parametry
gdzie X.XX.XX to numer wersji programu Płatnik. Czyli, jeśli posiadasz wersję 10.02.002 musisz przejść do klucza:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Asseco Poland SA\Płatnik\10.02.002\Parametry
Jeśli klucza „limit hasła” nie ma w podanym wyżej miejscu, sprawdź:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Asseco Poland SA\Płatnik\
Lub
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Asseco Poland SA\Płatnik\X.XX.XX\Parametry
gdzie X.XX.XX jest numerem wersji programu Płatnik
Gdy już znajdziesz klucz „limit hasła” kliknij go dwukrotnie lewym przyciskiem myszy, a następnie w oknie „edytowanie ciągu”, w polu „dane wartości” zmień domyślną wartość 30, na wybraną przez siebie, np. na 3000.
Dzięki temu prostemu zabiegowi, kolejna prośba o zmianę hasła w płatniku pojawi się za 3000 dni.
