Przejdź do treści

Płatnik – Wyłączenie zmiany hasła

    Aby zmienić parametry związane z wymuszeniem okresowej zmiany hasła w Płatniku niezbędnym będzie wejście do edytora rejestru Windows. W przypadku systemu Windowsa 10, wystarczy w polu „szukaj” (lub po kliknięciu ikony Windowsa) zlokalizowanej na pasku zadań w lewym dolnym rogu zacząć wpisywać zwrot: regedit, a następnie wybrać opcję: „uruchom jako administrator”.

    W kolejnym kroku, trzeba znaleźć w rejestrze odpowiedni klucz o nazwie: „limit hasła”. Jego lokalizacja będzie różna, w zależności od wersji Płatnika, a także wersji systemu Windows. Najczęściej, interesujący nas klucz rejestru to:

    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Asseco Poland SA\Płatnik\X.XX.XX\Parametry

    gdzie X.XX.XX to numer wersji programu Płatnik. Czyli, jeśli posiadasz wersję 10.02.002 musisz przejść do klucza:

    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Asseco Poland SA\Płatnik\10.02.002\Parametry

    Jeśli klucza „limit hasła” nie ma w podanym wyżej miejscu, sprawdź:

    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Asseco Poland SA\Płatnik\

    Lub

    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Asseco Poland SA\Płatnik\X.XX.XX\Parametry

    gdzie X.XX.XX jest numerem wersji programu Płatnik

    Gdy już znajdziesz klucz „limit hasła” kliknij go dwukrotnie lewym przyciskiem myszy, a następnie w oknie „edytowanie ciągu”, w polu „dane wartości” zmień domyślną wartość 30, na wybraną przez siebie, np. na 3000.

    Dzięki temu prostemu zabiegowi, kolejna prośba o zmianę hasła w płatniku pojawi się za 3000 dni.